Identificarea pieselor de șah
Author: Mihai Nan
Identificarea pieselor de șah
Șahul este un joc strategic celebru, cu o istorie de secole, recunoscut pentru complexitatea sa și pentru cerințele ridicate de gândire logică și planificare. Legătura dintre șah și inteligența artificială este strânsă: mulți algoritmi și tehnici de învățare automată au fost dezvoltate tocmai pentru a crea agenți capabili să joace șah la nivel înalt.
Un moment istoric în acest context a fost în 1997, când computerul Deep Blue, dezvoltat de IBM, a învins campionul mondial Garry Kasparov, demonstrând potențialul calculatoarelor în jocuri strategice complexe.
🗂 Datele primite
Ai la dispoziție un set de date compus din următoarele fișiere:
📁 train.csv
Conține:
id– identificator unic (P00001, P00002 …)image_path– calea către imaginelabel– tipul piesei (bishop,knight,pawn,queen,rook)
📁 test.csv
Conține:
id– identificator unicimage_path– calea către imagine
Toate imaginile sunt stocate în directorul images/.
🎯 Sarcina de lucru
Construiește un model de clasificare a imaginilor care poate diferenția piesele de șah (bishop, knight, pawn, queen, rook). Poți folosi orice arhitectură modernă de deep learning: ResNet, EfficientNet, Vision Transformer, ConvNeXt etc., eventual cu fine-tuning pe modele preantrenate.
La final, vei genera un fișier submission.csv cu forma:
id,label
P00081,queen
P00082,knight
📊 Evaluare
Metrica folosită pentru evaluarea modelului este acuratețea:
accuracy = (număr_predicții_corecte / număr_total_predicții)
🏅 Sistem de punctaj:
- accuracy ≥ 90% → 100 puncte
- accuracy < 20% → 0 puncte
- altfel → punctaj proporțional între 0 și 100